1. Необходими документи за регистрация на лечебно заведение за извънболнична помощ
Лечебните заведения за извънболнична помощ се регистрират, съгласно изискванията на чл. 40 от ЗЛЗ, по ред, определен в Наредбана МЗ за водене регистър на лечебните заведения за извънболнична помощ и хосписите.
Необходими документи при регистриране на лечебно заведение за извънболнична помощ:
а/ заявление по образец;
б/ документи съгласно чл. 40 от ЗЛЗ
- Данни за документи Единния идентификационен код на дружеството или кооперацията от Търговския регистър, а за дружествата, регистрирани в държава -членка на Европейския съюз, или в държава, страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство -документ за актуална регистрация по националното законодателство, издаден от компетентен орган на съответната държава;
- Учредителният акт на дружеството, съответно на кооперацията, и правилникът за устройството, дейността и вътрешния ред на лечебното заведение;
- Имената на лицата -съдружници или акционери в дружеството или членове на кооперацията, учредяващи групова практика;
- Дипломата за съответното висше образование на лицата, които ще управляват, съответно ще работят в лечебното заведение;
- Документът за призната специалност на лицата, които ще ръководят, съответно ще работят в лечебното заведение, а в случаите по чл. 14а -документ, че лицето е прието за обучение за придобиване на специалност по обща медицина
- Удостоверение за вписване в регистъра на районната колегия на Българския лекарски съюз или Българския зъболекарски съюз за лекарите и лекарите по дентална медицина, които ще ръководят, съответно ще работят в заведението;
- Свидетелство за съдимост -за лицата, членове на управителните и контролните органи на лечебното заведение;
- Разрешението от компетентния държавен орган, когато в лечебното заведение ще се използва медицинско оборудване с източник на йонизиращо лъчение;
- Документи за платена държавна такса по чл. 41, ал. 4 от този закон и по чл. 46 от Закона за здравето, а в случаите по ал. 5 -и документ за платена държавна такса по чл. 11, ал. 6 от Закона за трансплантация на органи, тъкани и клетки.
2. Кога се подава заявление за промяна в обстоятелствата на лечебните заведения за извънболнична помощ?
Промените в обстоятелствата може да са свързани с:
- име/наименование на лечебното заведение;
- седалище или адрес на юридическото лице;
- адрес, на който се осъществява дейността на лечебното заведение;
- капитал;
- единен идентификационен код;
- смяна на лицето, представляващо лечебното заведение;
- видове дейности;
- промени, свързани със съдружници, акционери или членове на кооперацията;
- промяна на собствеността;
- преобразуване, сливане, вливане, разделяне или прекратяване на лечебното заведение и др.
3. Кога се заличава лечебно заведение извънболнична помощ?
Регистрацията на лечебно заведение се заличава:
- когато районната колегия на съсловната организация е заличила от регистъра лекаря или лекаря по дентална медицина, учредил лечебно заведение;
- при установено нарушение по чл. 3, ал. 4 от ЗЛЗ
- при осъществяване на дейности в нарушение на извършената регистрация;
- при осъществяване на дейности в нарушение на утвърдените медицински стандарти и здравни изисквания;
- при неосъществяване на дейност повече от 6 месеца;
- при настъпване на обстоятелствата по чл. 44, ал. 1, т. 2;
- по искане на лечебното заведение;
- при прекратяване на юридическото лице, при смърт на регистрирания или поставянето му под запрещение.